Rädsla

Sätter på musiken så högt jag bara kan, jag släcker lampan och stänger dörren.
Jag gömmer mig under trygga kuddar och täcken.
Jag orkar inte höra mer nu, jag vill inte höra mer. Jag vill packa min väska, försvinna härifrån.
Ta stora steg bort från den här instängdheten. Andas frisk luft igen och känna harmoni.

Det är mörkt här nu, helt svart. Jag ser ett litet ljus men jag vågar inte gå närmare för det kan bränna mig som förut. Jag stannar på ett tryggt avstånd och hoppas på att ljuset tar steget närmare mig istället. Med det kommer det aldrig göra, för ljuset har inga egna ben att stå på utan det finns där om jag vill, tryggt men ändå så osäkert.

Låt inte mig gå för långt, för då finns det en chans att jag inte orkar gå tillbaka.

Säg något?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback