Min Londonresa!

Oj oj oj bilderna blev lika hemska som jag trodde!

Men iaf här kommer min London weekend!

Dag 1, Torsdag:
Jag försvover mig och missar skolan, johanna kommer till stockholm halv tolv och vi möts inne i stan och vi går och handlar maskeradklädsel till henne på butteriks. Sen bli det hem till mig då jag packade och vi tittade på film! Vid halv sex så ska vi åka och möte upp Olof som har min halsduk sen skulle vi till centralen där vi skulle ta flygbussen till västerås.
Halvvägs till Globen
Mamma: Carro, har du verkligen allt med mig nu?
Jag: Ja, sluta tjata. Jag är 17 år jag kan packa själv!
Mamma: Ja men jag måste ju säga aå att du inte glömmer något viktigt, pass eller plånboken.
Jag: VÄÄÄND!

Jag kom på att jag hade glömt plånboken OCH tandborste...
Så Olof fick stå en halvtimme ute i kylan och vänta, stackarn!
Sen gick allt som planerat, bussresan pch flygresan.

Väl framme i London så började allt skita sig nästan direkt.
När vi tagit våra väskor och tagit oss ner till tåget som vi skulle ta säger
Johanna: Carro, jag tror inte att det här är min väska (smått nervös)
Jag: Haha jo det är det ju. Kolla där är ju det guldiga snöret som vi satte fast (jag och Johanna hade nämligen satt på varsit presentsnöre i guld på våra väskor för att vi inte skulle ta fel)
Johanna: Nej Carro titta det här är inte mina grejer! (hon öppnar väskan och ser en massa rosa barn kläder)

Stabil som jag är så blir jag lite halvt uppstressad och vi springer upp till terminalen och säger till någon kille där. Han ber oss gå till en plats där det finns en telefon att ringa till ryanair på. Så det gjorde vi. Johanna fick gå igenom alla säkerhetskontroller igen och jag fick stå och vänta utanför. Hon kommer tillbaka med ett stort leende och hennes väska som inte ens var lik den hon råkade ta! HAHA!

Jag hade lugnat ner mig och vi skrattade åt grejen medans vi tog oss ner till tåget. Vi fick lite trubbel med biljettautomaten men det lösta sig snabbt. Vi fick springa till (vad vi trodde) sista tåget men vi hann med.
Vi hade en skön tågresa fast jag började bli hungrig och vi båda var väldigt trötta. Klockan var väl runt tolv då.

Vi går av i Tottenham Hale där vi sen skulle ta tunnelbannan, men nej så blev det inte. För tunnelbannan hade slutat gå!
Jag blev smått sur och vi gick tillbaka till tåg stationen och tog en karta där. Vi tog nästan tåg som pajjade tre gånger under 11 minuter så det tof ungefär en halvtimme att ta sig en 10 minuters bit. När vi nu kommer av tåget går vi till Livverpool street´s tunnelbanestation och ser att de två t-banerna som vi egentligen ska ta har slutat gå men att "central line" går och den stannar en station från bayswater (där vårat hotell är) i Notting hill. Vi ställer oss i kön till biljetterna och när det är 3 minuter kvar tills den sista t-banan går så kommer en kille som jobbar och säger att vi  får springa förbi spärrarna och "planka". Vi hinner med den sista t-banan iaf och går av i Notting hill.

Vi står i spärrarna och kommer inte ut. Johanna framför mig.
Johanna: Hur kommer man ut? (försöker om och om  igen)
Jag: Jag vet inte (och börjar trycka på en knapp bredvid spärren)
Det stod en idiot som jobbade som spärrvakt och garvar åt oss en bit bort
Jag: sorry, but how do we get out?
Han skrattar och säger att vi måste ha våra biljetter för att komma ut.
Jag och Johanna började förklara i mun på varandra att vi hade plankat men att vi fick göra det och han släppte ut oss med sitt kort.

När vi kommer upp från stationen så frågar vi en kille efter vägen. (vi hade en karta men förstod den inte riktigt)
"down that road for 10 minutes and then left"
Ja du, jag och Johanna började knata med våra väskor halv två i London.
När vi hade gått än 25 minuter så hittar vi ett gäng poliser med k-pistar. Vi disskuterar och kommer fram till att vi går fram till dom och frågar om vägen. Dom svarade att vi skulle gå tillbaka till  Notting hill och sen ta vänster!
Alltså hade den där idiotiska killen skickat oss åt fel håll!!!

Så vi gick tillbaka till Notting Hill och gick vänster där. Vi kom äntligen från till hotellet efter att ha vandrat omkring i London i 1 ½ timme.
Jag: Hey, we have made a reseravtion here in Jamtin.
Reseptionisten: oo yeah, we don't have your room for tonight. Sorry!
Då blir jag jätte sur. När vi äntingen har kommit från och klockan är tre på natten så har dom hyrt ut vårat rum som vi har bokat och betalat för! Så jag säger att det inte är okej och visar min arga min! Han säger att han har fixat ett annat rum för oss på ett annat hotel. Jag ska precis fortsätta vara sur på reseptionisten då Johanna säger "it's ok"
Då blev jag ärligt lite sur på henne istället för det är fan inte okej!
Men vi tog oss till det andra hotellet som låg i närheten och checkade in där. Klockan var nu runt halv fyra london tid, alltså halv fem sverige tid. Vi kommer in på rummet och fattar inte hur man låser dörren (vi skrattade åt det senare men inte just då) men tillsist fick vi iaf våran skönhets sömn i 5 timmar.

Bilder från dag 1
    
(både jag och Johanna är sånna som inte fotar särskit mycket så många bilder blir det inte, och jag blir ful så inga bilder på mig haha )

Dag 2, Fredag:
Vi vaknade upp och åt frukost. Packade ihop oss, checkade ut och gick till vårat andra hotell. checkade in där och fick vårat rum direkt. Vi tog på oss våra kläder och gjorde oss redo för att vara TURISTER!
Detta var planerat som vårat turist dag.
Vi tog oss in till Victoria. Köpta laddare och adapter. Sen köpte vi biljettet till en turist buss och till en turist buss.
så under ungefär tre timmar så pkte vi runt i buss och båt i London och såg alla sevärdigheter som London kunde erbjuda. Plus att vi hade underbart väder! Hur coolt som helst var allt!

Sen åt vi lunch på subways och tog en fika direkt efter på starbucks, hur gott som helst!

Vet ni vem jack the ripper va? Han är londons kändaste seriemördare på 1880 talet. Han är jätte känd världen över.
Vi bestämde oss att ta en guidad tur om honom och gå i hans fotspår.
Det var hur intressant och coolt som helst, vi fix se hemska bilder på kvinnorna han mördade och gudien var hur bra som helst! Vi stod på exakta platsen där han mördade alla sina offer.

Vi drog tillbaka till Bayswater där vi åt på italiensk resturang och köpte med oss chips hem.
När vi kom tillbaka till hotellet var klocka runt nio och vi var döda. så vi åt lite chips, spelade lite kort sen sov vi en lååååång nattssömn!


London har fullt av fina små parker mitt i stan!


Johanna med Big Ben i bakgrunden


Lonon Eye

London bridge


STARBUCKS!

Dag 3, lördag:
Vi gick upp tidigt och var redo för våran shopping dag!
Det  blev en heldag av shopping på oxford street för tusentals kronor i affärer som
Primark, New look, Gap, Debenhams , Zara
osv.
Det var en helt underbar dag dock mycket att bära!
Jag införskaffade:
2 jeans
2 byxor
2 gympa byxor
1 väska
1 par skor
1 vinterjacka
1 vår jacka
3 tjocktröjor
2 skjortor
5 Tröjor
4 strumbyxor/leggings
2 BH:ar
11 par örhängen
1 halsband
Trosor
Strumpor

Som sagt det blev mycket att bära!

På kvällen gick vi på musikalen "the lion king" Den var hur bra som helst!
Jätte bra musik och riktigt coola masker.
Middag blev hämtmat från bruger king på rummet vid tio. Vi packade och testade igenom alla våra kläder igen!

Under hela shoppingdagen så vågade vi inte ha med oss kameran med rädsla för att den ska bli stulen men vi köpte en engångskamera, men jag har inte framkallat bilderna än!



Endel av allt jag köpte!

Johanna i sin nya fina klänning innan musikalen

Dag 4, Söndag:
Taxin kom och hämtade oss halv sex på morgonen och körde oss hela vägen till flygplatsen (1timme)
Taxi chaffören bodde nämligen vid stansted airport så han gav oss ett riktigt bra pris dit.
Allt gick jätte bra vid incheckningen, vi åt en god frukost och satt på planet!
Jag blev lite flygrädd där i mitten för det blåsten endel så blev lite illamående under en stund men det blev bättre när jag och Johanna lästa Cosmo tillsammans! Väl hemma i Tallis så blev det film innan vi skjutsade Johanna till hennes buss!


Jag trött på flygplatsen påväg hem !


Jag har haft en så otroligt bra resa och det har verkligen varit en upplevelse.
Vi har lärt oss så nycket och jag hoppas verkligen på att få resa med dig igen, Johanna!


Du och jag!!



 


Säg något?
Postat av: Johanna

Tack själv för en super rolig resa:D

2008-10-22 @ 13:35:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback