Min helg

Fredagen började med en svenska lektion, eftersom jag inte har säskilt bra närvaro på svensken så tyckte jag att det var bäst att gå på den. Åkte sedan hem och tog en power nap på nån timme, kollade O.C och snaskade lite.

Halv fyra hade jag klipptid hos freddys salong i dalen, jag klippte upp håret, tunnade ut det GRYMT mycket och klippte HEL LUGG! Åkte hem och grät och undrade vad vad jag ska ta mig till med detta hår som går åt alla håll, så nu i ungefär två veckor så kommer platttången att vara min stora hjälte.
Det blev en lyckad kväll hos älskade Simon som fyllde 18 år, Grattis i efterskott!

Eftersom jag och Hanna inte sov förren ungefär kvart över fem på morgonen så större delen av dagen spenderades i sängen. Pluggade sen och tittade så Sagan om ringen med mamma och pappa, det blev en jätte mysig kväll! Söndagen spenderade jag på kungsgatan där jag provjobbar på SST, det gick jätte bra och jag ska får provjobba två gånger till, sen tar dom beslut om jag fick jobbet!

Måndagen provjobbade jag och fick utbildning på Capinomen AB, det gick också väldigt bra. Gillar det stället så det kommer bli svårt att välja vilket jobb jag ska välja (om jag nu mot förmodan får båda). Nu sitter jag och har engelska och ska fortsätta med min presentation av DUMBO. Efter att den hät lektionen är slut så ska jag och Amanda ta en fika och så ska jag hjälpa henne med hennes psykologiarbete medans jag pluggar matte. Sen ska ajg jobba på SST, slutar 21.00 då ska jag hem och plugga vidare. 

Jag måste säga att det är svårt att vara en studerande, pluggande tjej på sexton år, samtidigt som man försöker ha ett liv och träffa vänner. Jag går i skolan från åtta till fyra sen jobbar jag från fem till nio varje dag förutom onsdag (för då ska jag till kyrkan) den här veckan. Har inga krafter kvar till någonting, fast att man  egentligen skulle behöva sätta sig ner och pligga till närliggande prov eller liknanade.

Men nu blir inte min lärare så glad på mig om jag sitter och bloggar hela Engelska lektionen, så nu är det bäst att jag fortsätter. Pussokram!

Säg något?
Postat av: Erik Ek

Hej

Detta är väl inte eg. en kommentar, mer en fråga. Jag var på intervju på Capinomen häromdagen och blev erbjuden att provringa. Jag fick också intrycket att det skulle vara lätt att tycka om företaget men tänkte fråga om dina erfarenheter av själva ringandet om det är s.a.s. tungbokat eller inte kort sagt vad jag skall förbereda mig på.



M.v.h.

Erik Ek

2008-09-13 @ 13:41:00
Postat av: Karolina

Hej Erik. Vad roligt att du hittade hit. Ja företaget, micke och sara, är väldigt lätt att tycka om.

Ang. ringandet så vet jag inte riktigt. Jag ringer på privatpersoner och jag förstår att du ska ringa företag, vad jag har hört av de andra anställda och Micke själv är att det är väl hyfsat svårt att boka in, det beror mycket på en själv. Det är aldrig omöjligt och det är något man måste tänka på. Man ska inte ge upp i början om det inte går bra. Det tar några gånger innan man får igång pratet. ett tips som jag nästan alltig gör är att få dom att skratta, skämta med dom. Börja alltid med att få dom skratta sen börjar du med till "tal". Jag hoppas det går bra för dig! M.v.h Karolina

Postat av: Nicklasjessica

Much to think about excellent web-site!! On a purely personal level "what is Love" section gave much insight into this complex subject.

2009-09-10 @ 11:44:08
URL: http://nicklasjessica.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback