Min hemlighet

-Tala är silver, tiga är guld.
Jag måste kämpa för att vara tyst nu. Jag har inte sagt något till dig, men det börjar stå mig upp i halsen att du inte tror att jag vet. Jag vet hur mycket du pratar om mig. Jag vet hur mycket du sviker mig och hur dålig vän du är. Det har jag vetat hela tiden och många människor har varnat mig för dig. Jag vill egentligen inte tro att du är så dålig vän som du verkar vara. Jag vill tro att det finns någon moral och samvete i dig. Att du iaf skäms för hur du talar bakom min rygg. Du vågade inte ens se mig i ögonen, så mycket skämdes du. Och jag förstår dig. Jag skulle skämts ögonen ur mig om jag var du. Jag börjar bli riktigt sur och less på det här, men jag försöker verkligen gå ifrån mitt gamla jag och visa att jag är en mogen människa som äntligen är högt upp nog i självförtroende skalan för att stå upp över sånt här beteende. Jag har varit med om många såna som du förut och jag tänker inte göra om allt igen. Så för mig gäller nu ordspråket
"Tala är silver, tiga är guld."

And you will never know.



Säg något?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback